Käyttämäsi selain on vanha, joten kaikki sivuston toiminnot eivät ehkä ole käytössäsi. Myös ulkoasu voi poiketa tarkoitetusta.

Lantionpohjan harjoittelu

Tunnetko joskus vaikeuksia pidätyskyvyssä kun yskit tai aivastat? Nauraessa tai fyysisten aktiviteettien parissa lirahtaa helposti muutama tippa alushousuihin? Tiedämme että lantionpohjan liikunta on uskomattoman tärkeää ja sillä on monia terveydellisiä etuja, mutta miksi lantionpohjan lihaksia pitää treenata? Kuinka vahvistaa lantionpohjan lihaksia? Selitämme kaiken tässä artikkelissa.

Lantionpohjaa on aina hyvä käyttää, mutta se on erityisen tärkeää jos olet raskaana, synnyttänyt, koet ongelmia kohdunlaskeuman, virstan karkailun tai ulosteen karkailun kanssa. Ennen kuin päätät korjata ongelman suurempien toimenpiteiden avulla, suosittelemme ehdottomasti kokeilemaan lantionpohjan lihasten harjoittelua. Se auttaa myös toipumista mahdollisesta leikkauksesta ja tekee hyvää jokaiselle riippumatta sukupuolestasi.

Lantionpohjan harjoituksia voidaan kutsua myös puristusharjoituksiksi. Kun treenaat lantionpohjaa, vahvistat sekä ylävartalon vakautta ja ryhtiä. Vahvat lantionpohjan lihakset minimoi virtsan ja ulosteen karkailun riskin. Se voi myös vaikuttaa positiivisesti seksielämään. Moni kokee, että vahvat lantionpohjan lihakset ylläpitävät erektiota ja auttavat saamaan helpommin orgasmin. Lantionpohjan aktiivisella treenauksella on siis monia terveyshyötyjä.

Miten lantionpohjan lihaksia treenataan?

Löydät lihakset helpoiten näissä asennoissa: makaa selällään tai kyljellään jalat koukussa, istu tuolilla ja nojaa eteenpäin tai ole polvillasi käsivarret maata vasten.

  • Rentouta selkä, vatsa, pakarat ja jalat.
  • Laita käsi vatsalle, sen pitäisi tuntua pehmeältä ja rennolta.
  • Jännitä lihaksia peräaukon ympärillä ja ikään kuin yrittäisit estää pierua.
  • Purista lisää! Puristus tulisi levitä eteenpäin ja ylöspäin emättimen ja virtsaputken ympärille tai kohti kivespussia ja penistä. Sen pitäisi tuntua pieneltä nosteelta ylöspäin ja kohti vatsalihaksia.
  • Pidä puristusta kolmen sekunnin ajan.
  • Rentoudu ja lepää ainakin yhtä kauan kuin puristit.

Toista tämä 10 kertaa ja jos teet sen kolme kertaa päivässä joka päivä, huomaat pian eron.

Mistä tiedän, että olen löytänyt oikean lihaksen?

Yksinkertaisella sormitestillä voit tarkistaa, oletko löytänyt oikean lihaksen. Paina kevyesti sormenpäällä peräaukkoa alushousujen päältä. Kun jännität lantionpohjan lihaksia, sinun pitäisi pystyä tuntemaan kuinka peräsuolen aukon ympärillä oleva lihas supistuu.

Lantionpohjan harjoituksia on uskomattoman helppo tehdä, ja sen voi tehdä seisoen, istuen tai makuulla. Vaginan sisällä voit myös käyttää geishapalloja apuna lantionpohjan treenaukseen. Sustainable Pleasure sarjassa on eri painoisia geishakuulia, joiden avulla vahvistat lantionpohjan lihaksia mahdollisimman helposti.

Onnea harjoituksiin ja älä unohda päivän treeniä lantionpohjalle!

You2toys
Twin Balls
9,90 €
Matilda
Matilda on Helsingin tyttö mutta löysi rakkauden Suomen pohjoispuolelta. Kun hän ei kirjoita juttuja Vuxenille hänen elämänsä täyttää pikku Eino - hänen 3-vuotias poikansa.
  • 100 päivän avoin kauppa!

  • Sähköposti: info@vuxen.fi

  • Huomaamaton toimitus, anonyymi lähettäjä

ostoskorisi
  • Viimeksi katsotut

Ostoskorisi on tyhjä!

Alennus
0 €
Yhteensä sis. vero
0 €
Kassalle